Tips från Coachen!

Tips från Coachen!

Hej!

Hur har det gått för dig på det nya året? En månad drygt har gått!

Nu har vi kommit in i februari som är en kort månad och sen är mars här, och då kan vi väl säga att våren är på intåg!

Visste du att vi har en övertro på vad vi kan förändra, göra på ett år, men tvärtom vad anbelangar en 3-årsperiod!

Efter nyår med alla löften, så brukar det mesta falla efter 3 veckor. Tyvärr. Och det handlar mycket om att vi inte får den ”pay-back” vi vill och att det är lättare med det vi är vana att göra.

Känner du igen det där att ”nu jäklar ska det här bli en bra dag” och så börjar du med glatt mod att kvittra och sätta igång din positiva dag. Saker händer, som det gör i livet, och vid lunchdags har du gett upp p g a alla hinder; sura människor, köer, stress omkring dig osv.

Vad hände? Jo, du tog på dig för mycket på en gång och var inte tillräckligt beredd på allt.

Jag brukar kalla det att ”curla dina tankar”, dvs att ligga före och sopa rent för dig själv.

Gör såhär istället: Dela in din dag i olika delar, segment.

  • Börja redan innan du kliver upp, med en stund att bara känna tacksamhet. Du har massor att känna dig tacksam över – att du vaknar (du lever), du andas (du lever) osv (har du barn, partner, husdjur, jobb, boende etc) små och stora saker att vara tacksam över. Den energi du skickar ut genom tacksamhet är oerhört stark!
  • Börja med att bestämma dig hur du vill känna i ”frukost-segmentet”. Brukar det vara stökigt, stressigt, så känn hur du Vill Känna, vill att det ska vara. Pröva det sen!
  • Nästa segment kanske är din väg till jobbet. Brukar det va stökigt o stressigt. Bestäm dig att inte ta in stressen, bestäm hur du vill känna, hur du kan/vill hantera situationen.
  • Fortsätt dagen genom att medvetandegöra dina delar/segment där du blir frustrerad, ledsen, stressad och curla tankarna/känslorna genom att ligga före och bestämma dig för hur du vill känna, hur du vill att det ska vara.

Du kommer märka hur bättre dagen blir när du själv inte blir ett ”offer” för omständigheterna, utan har medvetet sagt till dig själv hur du vill känna, och tänka! Det handlar om att ta små steg. Det kommer bli mycket lättare att ta sig genom dagarna ska du se.

Så – istället för att låta andras känslor, andras stress osv ta över ditt liv, så kommer du att känna dig lugnare, gladare och ha mer i kontroll över dina känslor.

Gör’t!

Lycka till!

 

Kommentarer är stängda.